IMO teraz jak patrzę to Terony wyglądają słabo w O3, poszukaj czegoś w zamiennikach w necie i dobierz coś w rozmiarze 7'5"-8' z ET 45-50 i będzie super, tylko patrz na markowe alusy typu: Dezent. Dotz, Momo, OZ. Wybór jest ogromy i ograniczony tylko Twoją fantazją i poczuciem estetyki
P.S ja do siebie zapodałem OZ Energy 8'x17' ET 48 zdjęcia w wątku na dole Tuuuuu
rozważam zakup O3 RS w wersji 2.0 TFSI i w związku z tym mam kilka pytań:
1) Silnik będzie posiadał łańcuch czy pasek rozrządu ( jeśli łańcuch to czy zostały już wyeliminowane wady, widziałem gdzieś że poprawki sprowadzały się jedynie do opóźnienia wystąpienia problemu )?
2) Czy ten silnik posiada koło dwumasowe - jeśli tak to czy jest ono (+sprzęgło) w jakiejś mocniejszej wersji niż w słabszych modelach, pytam bo przerabiałem wymianę tego kompletu w 2.0 TDI, który ma mniejszy moment (320 Nm)?
3) Czy te silniki biorą olej tak samo jak w te montowane w Audi A4/A5... ( widziałem wątek na forum gdzie kupa ludzi miała z tym problemy i musieli bujać się z ASO - pomiary zużycia, kolejne stage itd... jakaś masakra )
4) Czy trzeba ( /warto ) tankować PB98 zamiast PB95?
5) W kwestii zużycia paliwa to obecnie posiadam diesla 2.0 TDI CR 143KM więc zdaję sobie sprawę, że na pewno będzie bardziej bolało, tylko pytanie realnie jak bardzo. Teraz wychodzi mi średnio 6-6.5 l / 100 km, jest realna szansa aby RS średnio wyszedł na +2,5l czyli okolice 8.5-9 l? Wiem, że wszystko zależy od nogi/trasy/pogody, ale głównie jeżdżę w trasie i robię rocznie ok 25000 km ( ok 2000km/mc ). Pytanie czy przy takim przebiegu w ogóle powinienem myśleć o tym aucie.
6) Czy bak nowej RS ma być taki sam jak starej - 55 l ?
Dużo pytań, a tego auta jeszcze w salonach nawet nie ma
1. teoretycznie łańcuch i teoretycznie powinine być już poprawiony,
chyba ze tu jest nowa jednostka po zmianach to będą nowe buble
2. nawet jeśli posiada, to w benzynie nie ma problemu z dwumasą
3. nie powinny brać, lub będą brać symbolicznie, ale jeśli coś zmienili/ulepszyli to może być różnie.
4. Zalecane 98, można 95. Do normalnej jazdy 95 spokojnie sobie da radę.
Jak będziesz chciał poszaleć na torze dłuższy czas to lepiej 98 wlać.
5. Spalanie Twojego 2.0 TDI wskazuje na normalną jazdę w trasie, więc tu powinno być tak jak szacujesz.
Najłatwiej i nasensowniej, sprawdzić ile katalogowa ma Twoje TDI średnio i policzyć ile %centowo więcej pali i tą samą proporcję zastosować do 2.0 TSI.
Ja robię 25-30 kkm/rok i mocna benzyna w trasie to przyjemność, a spalanie rozsądne.
Kwestia kalkulacji, co, kto, po co komu i dlaczego.
6. Raczej tak.
Kluczowe pytanie to czy silnik jest ten stary sprawdzony, czy coś zmienili.
Ten wcześniejszy już jest dopracowany, a tu jak cos zmienili to może być różnie.
Trzeba brać dodatkową gwarancję 4 lata/120 kkm i nawet jak będzie problem to silnik wymienią i po temacie :wink:
Może się troszkę pośpieszyłem hehe , bo faktycznie chyba dopiero jutro ma być prezentacja modelu.
Wg. strony nie będę reklamował sp...monitor.de wynika, że starszy model powinien palić w okolicach 8.9 l / 100km czyli jeśli faktycznie wdrożyli jakieś nowe systemy i jest bardziej ekonomiczny to może bliżej tych 8 by wyszło co jest dla mnie raczej już akceptowalne.
Mój obecny wychodzi w każdym razie realnie +- to co tam piszą.
Umówmy się co do jednej kwestii to jest bardziej fanaberia niż wymóg, bo i TDI dojadę ( który ma np. ledwo 100 KM) i TSI który ma ponad 200, tylko odczucia i przyjemność zapewne będą adekwatne do możliwości auta. Z obecnego auta jestem dość zadowolony, ale zdarzają się sytuacje kiedy ktoś mniej uczynny przyśpiesza podczas wyprzedzania i wtedy lepiej już mieć nadwyżkę mocy.
Właśnie boję się tego, że znowu wymyślą jakieś wynalazki powinienem poczekać dla świętego spokoju do facelifta.
1) Silnik będzie posiadał łańcuch czy pasek rozrządu ( jeśli łańcuch to czy zostały już wyeliminowane wady, widziałem gdzieś że poprawki sprowadzały się jedynie do opóźnienia wystąpienia problemu )?
Jak widać będzie łańcuch, a czy będzie się sypać to nawet najstarsi górale nie wiedzą.
Zamieszczone przez michalpl7
2) Czy ten silnik posiada koło dwumasowe - jeśli tak to czy jest ono (+sprzęgło) w jakiejś mocniejszej wersji niż w słabszych modelach, pytam bo przerabiałem wymianę tego kompletu w 2.0 TDI, który ma mniejszy moment (320 Nm)?
Tyle znalazłem. Tarcza 228mm czyli tyle ile w obecnym 1.8 TSI to chyba troszku mało. Obecny RS ma większą tarczę sprzęgła.
Zamieszczone przez michalpl7
3) Czy te silniki biorą olej tak samo jak w te montowane w Audi A4/A5... ( widziałem wątek na forum gdzie kupa ludzi miała z tym problemy i musieli bujać się z ASO - pomiary zużycia, kolejne stage itd... jakaś masakra )
To samo co w pkt. 1. Nie wiadomo.
Zamieszczone przez michalpl7
4) Czy trzeba ( /warto ) tankować PB98 zamiast PB95?
Raczej PB98 tak jak Obecne TSI.
Zamieszczone przez michalpl7
5) W kwestii zużycia paliwa to obecnie posiadam diesla 2.0 TDI CR 143KM więc zdaję sobie sprawę, że na pewno będzie bardziej bolało, tylko pytanie realnie jak bardzo. Teraz wychodzi mi średnio 6-6.5 l / 100 km, jest realna szansa aby RS średnio wyszedł na +2,5l czyli okolice 8.5-9 l? Wiem, że wszystko zależy od nogi/trasy/pogody, ale głównie jeżdżę w trasie i robię rocznie ok 25000 km ( ok 2000km/mc ). Pytanie czy przy takim przebiegu w ogóle powinienem myśleć o tym aucie.
Myśle, że 7,5-8l w trasie jest realne ale póki nie przetestujesz to się nie dowiesz.
Zamieszczone przez michalpl7
6) Czy bak nowej RS ma być taki sam jak starej - 55 l ?
1. Czy jest cicho?
2. Jaka jest liczba obrotów na 6-ym biegu?
3. Jakie jest spalanie przy takiej jeździe?
4. Czy 6-ty bieg to nadbieg czy normalne przełożenie?
Jeśli ktoś miał okazję jechać obiema wersjami silnikowymi to jakie są odczucia z jazdy tymi wersjami? Jechałem 1.8TSI i b.szybko była 100-ka choć tego nie czuć :|
W znacznie słabszym starym dieslu TDI jest "kopnięcie" i subiektywnie przez chwilę frajda jest większa.
Jeżeli coś pomoże to podam jak jest u mnie przy 1.4 TSI
1. Czy jest cicho?
można spokojnie rozmawiać czy to z pasażerami czy przez telefon ogólnie dla mnie jest cicho
2. Jaka jest liczba obrotów na 6-ym biegu?
u mnie przy 160 km/h jest równo 3.5 krpm przy 200 km/h o ile dobrze pamiętam było nie całe 4.5 krpm (ale nie jestem pewien moge się mylić )
Zamieszczone przez metrotest
3. Jakie jest spalanie przy takiej jeździe?
w zależności od pogody/wiatru/górek/itp. 7.5-8.5 L/100 km (tempomat) bez tempomatu można by powalczyć o jakieś 0.3 na 100
4. Czy 6-ty bieg to nadbieg czy normalne przełożenie?
Jeżeli potrzebujesz info czy da się przyśpieszać na 6- ce to u mnie jak najbardziej i od ok 100 km/h nie ma najmniejszej potrzeby redukować, żeby odjechać.
Zaznaczam, że to są wartości dla 1.4 TSI :szeroki_usmiech
Obroty to około 3500-3600, wiec 6 bieg nie jest nad biegiem.
Przy tej prędkości nie ma się co spodziewać spalania mniejszego niż 10-11 litrów.
Przem78 czy moglbys sprawdzić dokładnie spalanie przy 130, 150 i 170? Może dasz radę i nakręcić filmik i wstawić na YouTube? Podane przez Ciebie spalanie jest bardzo optymistyczne nawet dla 1.4
dokładnie to nie mam jak a nie chce mi się cudować z tankowaniem po każdym przejeździe, poza tym nie zdarzyło mi się, żeby jechał 200-300 km non stop autobahną. Wstawiam fotki z dzisiejszego wypadu do Płocka (autostradą ok 60 km reszta dojazd z Łodzi do Strykowa)
Przem78 dzięki za informacje. Bardzo przyzwoite to spalanie przy 160 Nie ma sensu kupować diesla.
w/g GPS'a to jest 154 km/h :wink: a spalanie tak jak pisałem bardzo mocno zależy od pogody, jak wracałem tą samą trasą tylko, że cholernie wiało to chwilowe bardziej skakało czasami nawet dochodziło do 9.5-10 litrów a średnie wzrosło do 7.4 IMO przy komplecie pasażerów lub z jakimś ładunkiem powinno wyjść ok 8.5 L może 9. Jak wjeżdżałem na A1 to średnie od uruchomienia pokazywało 6.4 więc przez 60 km wzrosło o 1 litr.
Brakuje jednego, jak srednie 7l to ile jest srednia predkosc wg licznika
W sumie muszę u siebie włączyć wyświetlanie średniej prędkości na maxi docie bo może być ciekawie. Automapa w tym swoim komputerku pokazuje mi, że z nawi przejechałem 6.5 kkm ze średnią 77 km/h vmax 206 km/h
Jak wychodzi porowanie w spalaniu OIII RS w benzynie i w dieslu w miescie i na trasie?ktora wersje wedlug was lepiej kupic bo widze,ze benzyna ma lepsze przyspieszenie a diesel wyzszy moment(moze miec lepsze przyspieszenie np od 80km/h do 120km/h),co przyszlosciowo bedzie lepsze do delikatnych modyfikacji(chip),a moze rzeczywiscie lepiej kupic 1.8tsi 4x4 i troche dolozyc mocy,zawsze to lepsze przeniesienie napedu.
fan, jak nie zależy ci na hiper osiągach to bierz 1.8 4x4, po programie będzie jechać jak RS z tym że w każdych warunkach a nie tylko w lecie jak jest sucho :lol:
fan, jak nie zależy ci na hiper osiągach to bierz 1.8 4x4, po programie będzie jechać jak RS z tym że w każdych warunkach a nie tylko w lecie jak jest sucho :lol:
Widzialem kiedys porownanie BMW M3 z BMW 335 ale z napedem na cztery kola.Ta druga robila lepsze czasy na torze mimo mniejszej mocy.Przy porownaniu 4X4 z przednim napedem roznica powinna byc jeszcze bardziej widoczna.
Ale nie zawsze jest. Naprawdę dobra ośką, na suchym, jest skrajnie skutecznym narzędziem na torze do łomotania nawet mocniejszych 4x4 jak imprezy czy eveliny. Naturalnie nie piszę o autach skrajnie zadłubanych na ohlinsie z porządnym heblem itd.
Co do wyboru, ja bym brał 4x4 1.8tsi dsg. IMHO kawał rozsądnego i wszechstronnego auta. Dodatkowo zakładam, że zawieszenie ma zestrojone z większym naciskiem na komfort niż vrs. Jazda deską, na dłuższą metę jest męcząca. Ja się już starzeje i w paskiem jeżdżę głownie z dcc w trybie komfort ;-)
Reasusumując, vrs i tak na tor nie pojedziesz, a jak pojedziesz to i tak cię wyklepią clio sporty.
Na drogach publicznych natomiast, mając 180 km i tak będziesz szybszy niż 90 % pojazdów, zachowując przy tym szeroko pojęty komfort i "cichociemność".
Po zatym, drogi publiczne, nie służą do ścigania się :szeroki_usmiech
Bo coraz wiecej widze takich opini "na nie" wzgledem nowego RS'a. Sam zamowilem RS'a 2.0 TSI DSG kombii. Ale moja skrajnosc jest jeszcze dalsza: mysle o Superbie 2.0 TSI
Nieco powazniej piszac: 4x4 jednym moze byc bardziej przydatne, innym mniej. Przykladowo ja robiac wiekszosc tras na autostradach, czasami tylko jazda po miescie -- cz 4x4 tak bardzo bedzie przydatne? Jasne, przy starcie spod swiatel na mokrym tak. Ale czy przyspieszajac na autostradzie ze 100 km/h do 160 km/h? Watpie. I to nawet na mokrym.
Komentarz